Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielka Brytania: Hitachi Rail dostarczy hybrydowe pociągi dalekobieżne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
07-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/Arriva Group

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielka Brytania: Hitachi Rail dostarczy hybrydowe pociągi dalekobieżne
wiz. Hitachi Rail
Arriva UK Trains zamówiła 9 pięcioczłonowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi przewozów dalekobieżnych. Ich producent, Hitachi Rail, w ramach kontraktu o wartości 300 mln funtów brytyjskich, będzie również odpowiedzialny za 10-letnie utrzymanie pojazdów. Pociągi będą zasilane z sieci trakcyjnej, akumulatorów oraz z wykorzystaniem oleju napędowego.

Grand Central to brytyjski przewoźnik kolejowy, wchodzący w skład grupy kapitałowej Arriva UK Trains, realizujący przewozy wyłącznie w ramach otwartego dostępu (co oznacza, że nie korzysta z żadnego dofinansowania rządowego) na East Coast Main Line. Jego flotę tworzą wyłącznie pięcioczłonowe zespoły trakcyjne – 10 jednostek spalinowych serii 180 oraz 2 jednostki spalinowo elektryczne serii 221. W dniu 3 kwietnia Grupa Arriva ogłosiła zamówienie 9 nowych pięcioczłonowych zespołów trakcyjnych, które zastąpią dziś wykorzystywane pojazdy. Choć liczba członów będzie taka sama, w efekcie realizacji kontraktu, obejmującego również świadczenie usługi utrzymania przez okres 10 lat, podaż miejsc siedzących ma wzrosnąć o 20%.

Nowe pojazdy dla Grand Central, które dostarczy Hitachi Rail, będą zasilane z sieci trakcyjnej, akumulatorów i z wykorzystaniem oleju napędowego. Mają one powstać w zakładach produkcyjnych japońskiego koncernu w Newton Aycliffe w północno-wschodniej Anglii, co zapewni ochronę miejsc pracy i utrzymanie lokalnego potencjału w zakresie produkcji pojazdów szynowych. Jak wskazuje Grupa Arriva, inwestycja jest następstwem wydłużenia otwartego dostępu dla Grand Central do 2038 roku. Fakt, iż będą to pojazdy trimodalne, zapewni daleko idącą elastyczność – nowe pociągi będą mogły być w przyszłości wykorzystywane na wielu innych trasach.

Ich dostawa ma nastąpić w 2028 roku na podstawie 10-letniej umowy leasingowej z Angel Trains, który sfinansuje zakup nowych składów. – To najlepsze w swojej klasie, ekologiczne pociągi. Zapewnią one bardziej komfortowe podróże i skokową zmianę pojemności w ramach floty Grand Central. Nie możemy już się doczekać ogłoszenia kolejnych zamówień na tabor kolejowy – komentuje cytowana w informacji prasowej Amanda Furlong, dyrektor zarządzająca Arriva UK Trains. W przypadku nowych pociągów dzięki wykorzystaniu akumulatorów możliwe będzie ograniczenie emisji CO2 aż o 30%, ponieważ możliwy będzie rozruch w trybie bateryjnym, gdy zużycie energii jest relatywnie największe.

Jak informuje Arriva Group w komunikacie prasowym, w marcu bieżącego roku do brytyjskiego Urzędu ds. Kolei i Dróg, czyli ORR (ang. Office of Rail and Road), złożone zostały kolejne wnioski o otwarty dostęp. Jeżeli zostaną zatwierdzone, dzięki uruchomieniu nowych połączeń do Lincolnshire miasto Cleethorpes zyskałoby pierwsze od 1992 roku bezpośrednie połączenie do Londynu. Grand Central stara się także o uruchomienie połączeń do Seaham w hrabstwie Durham, które to miasto miałoby wówczas pierwsze bezpośrednie połączenie do brytyjskiej stolicy w historii, a także dodatkowych połączeń między Bradford i York a Londynem.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opolskie: Umowa z Pesą na Elfy 3.0. Może być ich nawet 20

Tabor i technika

Opolskie: Umowa z Pesą na Elfy 3.0. Może być ich nawet 20

Roman Czubiński 31 grudnia 2024

Jakie elektryczne zespoły trakcyjne chce kupić Lubuskie?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2019

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Zobacz również:

Opolskie: Umowa z Pesą na Elfy 3.0. Może być ich nawet 20

Tabor i technika

Opolskie: Umowa z Pesą na Elfy 3.0. Może być ich nawet 20

Roman Czubiński 31 grudnia 2024

Jakie elektryczne zespoły trakcyjne chce kupić Lubuskie?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2019

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5